بایگانی آذر ۱۳۹۴ :: مدیریت و کسب ثروت

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مدیریت مجازی یا از راه دور

مدیریت مجازی یا مدیریت از راه دورمدیریت بر کارکنان، وقتی همه زیردستان درست در جلوی چشمان مدیر هستند، به اندازه کافی دشوار است. حال تصور کنید که اگر این افراد صدها و یا حتی هزاران کیلومتر دور از شما باشند، کار مدیریت تا چه حد پیچیده خواهد شد!

فاصله میان مدیر و کارمند را باید از دو جنبه درنظر گرفت، یکی اینکه مدیر از محل کار اصلی خود دور باشد و دیگری اینکه برخی از کارکنان در محلی دور از محل استقرار مدیر قرارداشته باشند. مثال بارز آن، دفاتر و شعب خارج از کشور شرکت ها، بانک ها و نظیر آنها و حتی شاید سفارتخانه ها و مانند اینها باشد.

یکی از مدیرن نخبه به منظور توجیه مستمر کارکنان دور از خود، اقدام به تشکیل گروه های آموزشی سیار کرد تا بطور مرتب برنامه های آموزشی – توجیهی لازم را برای آنان به مورد اجرا گذارند. در این میان، شخص مدیر نیز از طریق تماس های کنفرانسی، نامه های الکترونیکی و حتی عکاسی دیجیتال با کارکنان خود ارتباط مستقیم دارد.

البته تکنولوژی، کار مدیریت از راه دور را ساده تر کرده است. برای نمونه، مدیر دیگری علاوه بر موارد بالا، از شبکه اینترانت (شبکه رایانه ای سراسری درون سازمانی) برای به هنگام کردن اطلاعات زیردستان دور از مرکز خود استفاده می کند. وی از تمامی کارکنان پراکنده خود در سراسر کشور خواست تا صفحه اول (Front Page) شرکت را به عنوان صفحه اصلی (Home Page) رایانه خود تنظیم کنند تا با مراجعه سریع به بخش «تازه چه خبر؟» از تمامی اخبار فوری و آنی مطلع شوند.

این مدیر به خوبی می داند که تکنولوژی نمی تواند جایگزین مدیریت رو در رو شود، بنابراین ماهانه یک بار از هر شعبه خارج از مرکز بازدید به عمل می آورد و سالی یک بار هم تمامی افراد را به مرکز اصلی دعوت می کند. البته اگرچه این کار، گران تمام می شود اما ضروری و اجتناب ناپذیر است زیرا در صورت عدم فراخوان آنان به مقر مرکزی، مطمئناً هزینه های بیشتری تحمیل خواهد شد. این مدیر موفق معتقد است که افراد و کارکنان شرکت به منزله همه چیز شرکتند و اگر به قول معروف از دور خارج شوند کار شرکت تمام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

مـیـلیـاردری کـه از صفـر شـروع کـرد

داستان زندگی کریس گاردنر     
از همان کودکی، بختش تیره بود و کورسوی امیدی در مسیر زندگی اش دیده نمی شد. تمام مواد لازم برای بیچارگی و کاسه چه کنم به دست گرفتن را در اختیار داشت؛ مرگ پدر، بی رحمی ناپدری، سابقه حبس و...
اگر در صحنه زندگی قرعه این نقش به نام هر کس دیگری جز او می افتاد، بی شک انگ بدشانسی و بدبختی را تا پایان عمر می پذیرفت اما «کریس گاردنر» مردانه جلوی سرنوشت قدعلم کرد و شجاعانه مسیر زندگی اش را تغییر داد. امروز که شما داستان زندگی اش را می خوانید، او یک میلیاردر سرشناس شده؛ می پرسید چطور؟ بهتر است با ما از پیچ وخم های زندگی اش بگذرید تا رمز موفقیت اش دستگیرتان شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

جملات قصار و زیبای مدیریتی

 اگر می‌خواهید در اوج بمانید، باید به همان اندازه سخت‌تر کار کنید.

* اگر کسی به راستی از شایستگی خود، بهره گرفته و سخت کار کند، همه چیز امکان‌پذیر است.

* هر کاری را باید کسی انجام دهد که شایستگی آن را دارد.

* هرچه که می‌خواهید انجام دهید، مجسم کنید که انجام داده‌اید و سپس از خرد خود بهره بگیرید؛ خواهید دید که می‌توانید آن کار را انجام دهید.

* مردمی که منفی‌باف و ترسو هستند و به آسانی، همه چیز را رها می‌کنند، هرگز کار مهمی انجام نخواهند داد.

* امکانات در هر حیطه‌ی کاری، پنهان هستند و این شما هستید که باید آنها را کشف کنید.

* ناامیدی و شکست حتی در نوآورانه‌ترین کارها به وجود می‌آید، ولی مهم این است که اراده کنید و پایان کار خود را در نظر بیاورید، مهم نیست آن کار چه باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

مکالمه در مورد انعام کم به‌ خاطر خدمات بد

1
A: Do you want some dessert?
B: No thanks. We just need our check. Have you seen the waitress?
A: Where is our waitress anyway?
B: Yes, the service hasn’t been the best. Is that our waitress over there?
A: I’ll walk over and get the bill, since I don’t think the waitress is coming over here any time soon.
B: Good idea. Just bring it back and we’ll figure it out together.
A: So the bill is $36.00.
B: How much do you think we should leave for a tip?
A: My first inclination is to leave nothing for a tip.
B: I agree, but we don’t really know the whole story. There may have been problems in the kitchen beyond her control.
A: Let’s leave 10%, so that we at least leave something for the service.
B: I agree. We will leave $3.60 for the tip.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

ترفند کاهش هزینه

اگر در شرکتتان محصولی با کیفیت بالا تولید می کنید ؛ اگر قصد رقابت جدی با سایر رقبا را دارید ؛ اگر سودآوری شرکتتان در حد مطلوبی نیست و اگر در بحران مالی قرار دارید ، ادامه مطلب را مطالعه نمایید تا شما را با یکی از ترفند های مدیریتی آشنا کنیم تا به کمک آن بر شماری از مشکلات که بر سر راهتان قرار گرفته مقابله کنید.

 

reduce-cost

  ترفند کاهش هزینه  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

ویژگیهای مدیر موفق و مدیر خلاق( 240 نکته در مورد مدیر موفق) مدیر موفق کیست؟

سخن گفتن از مدیریت بدین معنا نیست که انسان چگونه بتواند یک اداره و یا سازمان مشخص را اداره نماید، بلکه مراد از مدیریت این است که ما چه قوانین را برای مدیریت داشته باشیم و چگونه بتوانیم در هر شرایط و زمان خود را به آن قوانین پایبند بدانیم و مدیریت خود مان را آنطور با قوانین جامعه مورد نظر هماهنگ کنیم که نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببیند؟



در همهء تمدن های بشری این یک امر پذیرفته شده است که اداره کننده ء سالم، راستکار، راستگوی و پای بند به قانون را مردم می پسندند. همهء ادیان و مکتبهای بشری اصولی را در زمینه ای وضع کرده اند تا جامعه را بسوی خیر و فلاح بکشانند، این اشخاص هستند که قانون را زیر پای میگذازند، آنرا توجیه غلط میکنند و مورد استفادهء سوء قرار میدهند. بعبارت دیگر مشکل اصلی در نبود قانون نیست بلکه مشکل در عدم رعایت و تطبیق قانون است. 
بدون شک قوانین در ذات خود برتری ها و بهتری های نسبت به یکدیگر دارند، اما در مجموع هیچ قانون انسانها را تشویق به ظلم و تجاوز به حق دیگران نمیکند . 

پس از دیدگاه شما یک مدیر موفق چه کسی است؟ 

مدیر موفق کسی است که: 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

50 نکته ناب مدیریتی

امروز اومدیم با توجه به اینکه هر مدیری در پیشرفت در روند مدیریتش نیاز به

دانستن نکات حرفه ای یک مدیر موفق دارد--

ما این نکات جالب مدیریتی را دروبلاگ قرار دادیم....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

مکالمه در مورد سفارش فست فود

1
A: Welcome, what would you like to order?
B: I would like to get a double cheeseburger.
A: Would you like everything on it?
B: I would like everything on it, thank you.
A: Do you want any fries?
B: Let me get some large curly fries.
A: Can I get you anything to drink?
B: Sure, how about a medium Pepsi?
A: Is that everything?
B: That’ll be all. Thanks.
A: You’re welcome, and your total is $5.48.

B: Thank you. Here you go.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

مکالمه درمورد ناراضی بودن ازرستوران 3

3
A: How do you feel about that restaurant?
B: It wasn’t all that great.
A: What did you dislike the most?
B: I don’t think that they had their act together. They didn’t seem well prepared.
A: Did you think that the food was any good?
B: I wasn’t all that impressed by the food.
A: The service certainly could have been better.
B: The service did not help the situation.
A: Is this a restaurant that you want to come back to?
B: I am not really interested in trying this restaurant again.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln

مکالمه درمورد ناراضی بودن از رستوران 2

2
A: Did you enjoy the restaurant?
B: I didn’t really like it all that much.
A: What do you think the problem was?
B: Well, they are pretty new. I just didn’t feel that they were ready to open yet.
A: How did you feel about the food?
B: The food wasn’t all that exciting.
A: I didn’t think that the service was good, either.
B: Yes, the service certainly didn’t add to the experience.
A: Would you like to return to this restaurant?
B: Maybe we could try it again in a few months when things have settled down.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
arash kln